Rengerspark

Rengerspark

woensdag 14 december 2011

Kerst nadert



Foto 2010

Sparretje
De kleine spar was weer vergeten,
de grote sparren gingen heen.
Kleintje was wel opgemeten,
maar de houthakker zei 'neen'.

Lange tijd moest hij dus wachten
tot de kerst van volgend jaar.
Hij vergaarde al zijn krachten,
vastberaden stond hij daar.

Het jaar daarop werd hij verkozen.
Zuchtend zeeg hij ter aarde neer
Piek, ballen, slingers uit de dozen,
kaarsjes ter ere van de lieve Heer.

Weken stond hij daar te pralen.
Ja, de mooiste boom was hij.
Daarna kwamen ze hem halen,
schoven hem pardoes opzij.

Op de vuilhoop ruw gesmeten
door twee sterke mannenhanden.
Niemand hoorde toen zijn kreten.
Hij was dor, zou snel verbranden.


Ik vond bovenstaande gedichtje mooi en  het sprak me zo aan 
gaf me ook een gevoel van
bomen kappen en dan na 2 weken op de vuur/vuilhoop :(
 jammer
Het zou veel mooier uitkomen
als de bomen in het veld of tuin bleven staan
en dan versieren, heel veel 
versieren, zoveel als het kan
maar dan alleen met heel heel veel lichtjes
zodat de lichtjes ons veel licht in de duisternis brengt

Oef ik wordt sentimenteel zo voor de kerst.
Affijn ik heb wat foto's gemaakt van me kerstdecoratie

Nee; zoals jullie al zien ik heb geen kerstboom en echt niet uit principe hoor maar ik had geen zin in het optuigen en
over 2 weken weer aftuigen
dus vandaar dat ik het nu zo gedaan heb en
ook heel gezellig is, voor mij gevoel


Ons Truus heeft de rust opgezocht en ligt heerlijk op mijn hobbykamer

Zo even bij gekletst en jullie zien mij weer als er wat nieuws is.
Fijne week toegewenst





3 opmerkingen:

qm zei

je hebt de boel ook al aardig in de kerststemming. ik heb nog helemaal geen kerstspullen naar beneden gehaald. ook ik doe geen boom, al jaren niet, anders kunnen we met kerst niet met z'n allen ik de kamer ;)
tot morgen? groetjes

Anoniem zei

Precies zoals ik het ook leuk vind. !!!
Enig die tasjes aan de schoorsteenmantel.

Joukje

Anoniem zei

Dat ziet er gezellig uit ! En wat een mooi gedichtje !